Culi & Travel blog; Sevilla

In de wereld van eten en drinken kun je in Nederland perfect uit de voeten, maar soms heb je dat je wordt getrokken om je scope te verbreden. Je wordt nieuwsgierig naar Food in de landen om ons heen. Na mijn Italië ervaring van eerder deze maand, had ik zin om naar Spanje te gaan.... Het werd uiteindelijk Sevilla.

Traditie getrouw beginnen onze reizen altijd al op de luchthaven met een lekker ontbijt en een kop koffie. Deze keer hadden we het ontbijt reeds bij een bevriende hotelier gehad. Aangekomen op Schiphol wordt er natuurlijk eerst geshopt, je kent het vast wel, de vaste prik even gluren in de shops. Daarna is het tijd voor koffie, we ploffen neer bij 'Chocolate'. Een mooi concept waarbij je naast diverse lekkere koffies ook kunt kiezen uit enorm veel chocolade in diverse vormen en smaken. Van grove blokken chocolade tot de lekkerste chocolade taartjes. Een ideale plek waar je lekker kunt wachten op het vliegtuig. Mocht je het wachten zat zijn kun je hier ook je zintuigen prikkelen met een "nose experience".

Uiteindelijk kunnen we boarden en na een rustige vlucht met helder weer en prachtig uitzicht vanaf de vleugel staat Foodie-on-Toer in het Spaanse Sevilla. De warme temperaturen zijn een groot contrast met Nederland, maar vallen als een prettige warme deken om je heen. De geweldige taal klinkt als muziek in de oren, alles aanwezig voor een goede start van de Tour. De taxirit verloopt voorspoedig en al snel zijn we in de kleine straatjes van Sevilla. Wat ademt deze stad een geweldige sfeer uit!  Ons hotel blijkt super centraal te liggen in de oude wijk Santa Cruz. Het hotel Rey Alfonso X is goed verzorgd, met ruime kamers, een zeer schone badkamer en zelfs een zwembad op het dak. Dat is een goed begin van de reis! Enigszins vermoeid van de reis stallen we onze koffers op de kamer en trekken we de stad in.

De wijk Santa Cruz vormt samen met El Centro het centrum van het de oude stad. Van oorsprong is dit een joodse wijk. De kleine en zeer smalle straatjes doen erg pittoresk aan. Lekker zwerven door de kleine steegjes met kleine winkeltjes en eettentjes. Uiteindelijk belanden we op het plein bij de Kathedraal, la Giralda. Wat een imposant bouwwerk is dat! De warme zon brand op de huid en het Spaanse leven ontwaakt na zijn siësta. Na een kleine wandeling ploffen we neer op de 'calle Mateos Gago'. Deze straat is ook wel bekend als de "tapas-straat". Hier zoeken we een bar uit, genaamd Bodega Belmonte, en bestellen een lekkere mix van chorizo, queso machego, yamon serrano en een heerlijke cava bubbel.

Best wel vreemd dat je op zo'n korte afstand van Nederland in een hele andere wereld terecht komt. Dit is echt genieten en voordat we het weten loopt het al tegen zessen. We besluiten onze eigen siësta te houden en gaan terug naar het hotel. Die avond hebben we een reservering bij het restaurant La Bulla. Een leuk klein en knus restaurant in typisch Spaanse sferen met een mooie open keuken. We worden hartelijk ontvangen door de Spaanse eigenaar en krijgen direct een warm gevoel van hospitality. Het menu is in diverse kleuren met krijt op de muur geschreven. Dit restaurant is absoluut een aanrader, heerlijk gegeten in echte Spaanse sfeer met lekkere wijnen.

na het diner lopen we terug door de kleine straatjes die nu nog sfeervoller lijken door de klanken van diverse muzikanten. Achter enkele grote deuren wordt de flamengo gedanst met dames in zeer kleurrijke jurken, wat een prachtig schouwspel is om mee te maken. De eerste indrukken van de stand Sevilla zijn zo positief, echt genieten.... Buenas noches.